Pri tomto type označujeme incidenty, ktoré sa týkajú falošných e-shopov. Vo všeobecnosti sú mimo kompetencie horúcej linky. Falošný e-shop môžeme identifikovať podľa niekoľkých znakov:
- nízka cena produktov alebo služieb
- názov domény nezodpovedá druhu tovaru (napr. je na nej sortiment okuliarov a doména
má názov kickscooters.com) - chýbajúce kontaktné údaje (často iba kontaktný formulár)
- telefónne číslo, na ktoré sa nedá zavolať
- email, na ktorý nikto neodpovedá
- požiadavka na platbu vopred, nemožnosť zaslania na dobierku
- zmätené obchodné podmienky (často kopírované)
- zlá gramatika
Doména, na ktorej sa nachádza falošný e-shop, nie je v .SK zóne a sťažovateľovi vieme poradiť (ak to nie je anonymné), kam sa môže obrátiť.
Doména je v .SK zóne a vieme si skontrolovať držiteľa domény. Veľmi často ide o falošnú osobu s neexistujúcim menom (Mickey Mouse), adresou, sídlom, telefónnym číslom. V tomto prípade môžeme podľa pravidiel registrácie doménového mena držiteľa domény skontrolovať, prípadne ho požiadať o preukázanie sídla (zastúpenia) v EÚ. CZ.NIC je oprávnený zrušiť delegovanie doménového mena, ak držiteľ nevykoná nápravu.